Assalammualaikum. need more readers and feedback than followers. big hugs :'> Let's Follow my world | back to Dashboard
MNI's WWW

 Sweet Readers


"Where we love is home, home that our feet may leave, but not our hearts." Love has features which pierce all hearts, he wears a bandage which conceals the faults of those beloved. He has wings, he comes quickly and flies away the same.

There is no pain equal to that which two lovers can inflict on one another. This should be made clear to all who contemplate such a union. The avoidance of this pain is the beginning of wisdom, for it is strong enough to contaminate the rest of our lives.

Fruit basket

Mort Itachi <3

LEE MIN HOO -BOF- <3

LEE MIN HOO <3
Credit



Template : Qistina Re
others : una & Athirah
Best view : Google Chrome



bangsa semit ( salasilah & tambo yahudiah)
Monday, May 16, 2011 | 5:07 AM | 0 comments

Dalam Al-Quran pun ada tulih, dalam banyak-banyak bangsa kat muka bumi ni, bangsa yg paling banyak menerima rahmat dan nikmat ialah kaum Yahudi. But then again, diorang gak lah bangsa yang paling banyak buat bloodshed dan violence kat dunia nih. Tapi kekejaman terbesar atau terhebat yang diorang buat kat dunia nih cuma dua kali jer (marrotaini) - benda ni ada disebut dalam Al-Quran. korang bleh g carik tuk buat kajian..................
Initially, since bangsa Yahudi berkembang time-time Nabi Musa dulu, masa diorang dibawak dari Mesir ke Gunung Sinai dan kendian ke Canaan sampailah ujud negara Madinah. Bangsa Yahudi macam starting aku cakap tadi ialah bangsa pilihan. Tapi still diorang buat sadisme dengan membunuh para Nabi, mengubah kitab suci, persendakan nabi-nabi, dan memacam zillions dosa lagi. Diorang kiranya paling berkuasa dan at the same time, yang paling brutal.
Namun bila tiba je Islam kat dunia lalu membina negara dan tamadun kat Madinah pada zaman Rasulullah, Yahudi straight jadi kaum yang bangang-bangang. Mana je diorang gi, orang akan menyirap tengok diorang hatta buatkan diorang selalu kena tindas dan kena lauk - tak kisahlah kat Eropah ke, Russia ker, bahagian-bahagian Timur Tengah sana ker, ataupun Afrika. Korang tau tak?. satu part tuh, kat berabad-abad lamanya, Yahudi kiranya jadi semacam machai dan paria rasmi planet bumi sampailah waktu Holocaus ( sebuah pemusnah sistematik ke atas jutaan kaum Yahudi, golongan bijak pandai, kelompok homoseksual dan puak pemberontak politik) pada zaman Hilter dulu. Bagi Yahudi, ini ialah saat-saat yang paling hampeh dalam tambo(sejarah)diorang.
Namun, tah camna, ngan bahalolnyer, pada tahun 1948, dengan sokongan 110% yang diberikan oleh British dan Amerika, Negara Yahudi yang tersendiri terbentuk kat atas bumi Palestin, lepas negara Afrika semua me'reject' bagi penempatan kat diorang - sebabkan satu dunia jijik ngan nama Yahudi, diorang akhirnya come out dengan nama Israel untuk negara dan bangsa diorang. Israel tuh adalah nama Nabi Yaakub dalam bahasa Ibrani (Yahudi Kuno). And the rest is history - diorang pun memulakan baliklah rutin kekejaman yang dibuat berabad-abad lamanya sebelom nih. Dan peperangan pun berlakulah kat area tebing Barat pada sekitar tahun 1948, 1967, 1972 dan sekarang nih.
Jadi bebaiklah! Inilah expanding Yahudi yang kedua seperti yang tertulis dalam Al-Quran. Meaning, Yahudi sekarang berada pada saat kemasyuran diorang, empayar diorang sekarang nih baru berusia 54 tahun-still mentah lagi; baru separuh jalan nak berkuasa. seperti yang biasa berlaku dalam sejarah, satu-satu kuasa atau tamadun tuh akan bertahan paling koman pun 100 tahun. So, satu hari nanti diorang pasti akan jatuh gak. Tapi lambat lagilah kita nak tengok orang Yahudi nih jadi terhina balik buat kali kedua dan terakhir yekk?.. kita yang already idop sekarang nih for sure tak dapat tengok pristiwa tuh suatu hari kelak. Sayang! sayang sangat-sangat.!!!
Gentlelah aku cakap, Yahudi adalah satu bangsa yang cekal, bijak like hell, tak berakhlak dan racist. Walaupun dalam Exodus Joshua (kitab-kitab yang mengandungi naratif penghijrahan bangsa Yahudi ke Madinah), ada semacam satu view positif orang Yahudi terhadap bangsa lain tapi Yahudi lagi prefer amik ayat dari kitab Taurat yang lebih agresif yang kononnya menyatakan Tuhan membenarkan kemusnahan bangsa-bangsa lain (kelas keldua) kat dunia nih. Huhh!!!
Bangsa Palestin kalau nak dinisbahkan ngan Yahudi - mengikut pandangan Yahudi sendiri ialah semacam kegelapan ngan cahaya. Oleh yang demikian, bangsa Palestin mesti menerima nasib yang sama seperti bangsa Amalek( satu bangsa minoriti dibawah jajahan bani Israel dulu); dalam Kitab Taurat, Tuhan kononnya memerintah Bani Israel membunuh mereka tanpa belas kasihan. Maka sebab itu, Haim Tzuria(jurucakap Yahudi) menganggap jihad yang dilakukan oleh kaum Palestin tuh sebagai: "......dalam setiap generasi, ada sekelompok orang yang bangkit memberontak yang harus kita musnahkan, kerananya setiap generasi ada Amaleknya sendiri. Bangsa Amalek pada generasi kita memperlihatkan dirinya dalam kebencian mendalam orang Arab terhadap kebangkitan nasional kita di Holy City(Jerusalem) kita."
Jadi korang saksikanlah camnah orang Yahudi meng'hunt', membunuh, membuat massacre ke atas rakyat Palestin time tengah bersolat jemaah semua. Bagi diorang orang Palestin itu adalah Amalek.. Dan diorang merasakan bangsa Yahudi tu (semit) adalah lagi terhormat daripada bangsa Amerika (Aria), Eropah(Roman), Arab, Parsi(Ajam), Iraq dan Afghan(Pushtu)..
Ada 6 juta rakyat Yahudi kat Amerika yang berkuasa tahap karma dan boleh buat apa yang diorang nak buat. Aku pun tak pastilah, tapi dengar cerita pemerintahan Amerika Syarikat adalah dibawah ZOG( Zionis Occupation Government) yang dicontrol sepenuhnya oleh Yahudi..
Hmmmm..canne yerkk, Islam nak hentak Yahudi suatu hari nanti sedangkan diorang ada senjata power-power, tentera yang terel-terel dan dibacking sepenuhnya oleh Amerika? Senjata nuklear, kimia, biologi memanglah akan digunakan tapi taklah 100% berkesan. Memanglah beratus-ratus ribu orang Islam akan mati tapi yang lelain ( cam kita yang masih dok melepak dan berpesbuk nih) akan bangun menentang. Nabi Muhammad s.a.w. pernah story pasal hal akhir zaman nih; pasal Amerika akan serang Iraq suatu hari nanti sebab nak tibai minyak kat Sungai Furad. Pasal Yahudi akan numpang sekaki dan seterusnya menyerang negara Islam yang lain seperti Syria, Jordan, Lubnan; Arab Saudi - negara Islam semuanya ni berada dibawah peta sulit zionis yang membawak dari Laut Mediterranean sampai ke Sungai Euphrates. Dan patuh, akan berlakulah peperangan yang terbesar dalam sejarah sejagat diantara Islam dan Kuffar di Ain Jalud. Sampai satu tahap, burung yang terbang kat udara pun akan mati sebab melihat mayat-mayat bergeletak kat atas tanah. nauzubillah....
Tapi apa kata Rasulullah pasal peperangan nih?? 1/3 umat Islam akan syahid, 1/3 lagi akan lari dari medan perang, dan 1/3 lagi akan menang. Namun begitu Islam akan tetap bangun berperang. Diorang tak takut mati. Banyaklah kiranya yang akan hancur bersepai menyembur darah dari badan. Cuma sikit ajelah yang akan rasa kemenangan.
Pasal FATE bangsa Yahudi pulak, dalam peperangan tuh diorang akan dibelasah abis-abisan sampaikan batu dan pokok pun akan bercakap untuk bagi tau tempat diorang dok sembunyi.
Dan bila abis bapak segala perang nih, Amerika, Eropah dan Israel dapat ditewaskan. Dunia akan diperintah oleh umat Islam. Keadaan kembali makmur, aman dan sentosa. Orang kaya akan round satu dunia untuk mencari orang yang layak menerima zakat.
Tak ke best suasana tuh?? Jangan risau, tuh semua akan berlaku suatu hari nanti, cuma persoalan yang banyak menggigit kat benak aku sekarang ialah - bila?????

-Tamat-

--> ini aku terbaca kat (AkudanSesuatu)edisi2003- ditulis oleh nazim masnawi. yeahh sayalah kipas susah mati tuh..wakaka. ta paham? oke!! -,-
So..aku nak sharing la cerita nih. boleh menambah ilmu..
assalammualaikum dan terima kasih -.-