Assalammualaikum. need more readers and feedback than followers. big hugs :'> Let's Follow my world | back to Dashboard
MNI's WWW

 Sweet Readers


"Where we love is home, home that our feet may leave, but not our hearts." Love has features which pierce all hearts, he wears a bandage which conceals the faults of those beloved. He has wings, he comes quickly and flies away the same.

There is no pain equal to that which two lovers can inflict on one another. This should be made clear to all who contemplate such a union. The avoidance of this pain is the beginning of wisdom, for it is strong enough to contaminate the rest of our lives.

Fruit basket

Mort Itachi <3

LEE MIN HOO -BOF- <3

LEE MIN HOO <3
Credit



Template : Qistina Re
others : una & Athirah
Best view : Google Chrome



Cerita cikgu
Sunday, April 17, 2011 | 12:21 AM | 0 comments

Diceritakan oleh seorang guru kepada ibubapa>dihebahkan oleh kakak ! ~.~

Assalammualaikum dan salam satu Malaysia.

Zaman berubah dari semasa ke semasa, masa saya kecik-kecik dulu, selalu tengok cerita Dragon Ball dengan Sailormoon! Waaachaaaa, eh2 tengok-tengok tadi kat TV7 dah ada balik cerita tuh. Wahh terasa berada diwaktu umur 7tahun pulak. Opsss salah tajuk, nak cerita lain..ngeeeeee.
Ehem..lets start again yaaaa. -,-

Seorang cikgu berceramah kepada ibubapa.
Ibubapa zaman sekarang dengan zaman dulu sangat berbeza, dorang tak dapat nak bezakan mana yang baik untuk anak-anak mereka. Bagi ibu bapa dulu-dulu, mereka je yang betul, guru-guru semuanya salah, sebab apa? Sebab mereka dulu lebih rasa asam garam dari guru-guru yang baru nak belajar kehidupan. Tapi, ibubapa selalu salah paham, dan menganggap tujuan atau misi guru-guru tu adalah untuk membuang masa anak mereka. Kesian si guru.
“Kembali ke zaman silam saya sewaktu baru bergelar guru”, kata cikgu itu.
“Ibubapa saya berasal dari kampong, memang orang kampong la. Tapi anak-anaknya semua berjaya termasuk la saya,yang sekarang bergelar guru. Saya anak sulung dari 3 beradik. Jadi saya memang jadi kebanggaan kedua ibubapa saya. Satu kampong dihebahkan saya menjadi seorang guru di kuala lumpur. Orang kampong semua bangga. Mungkin saya satu-satu nya orang yang berjaya jadi cikgu kat kampong kot. Padahal di Kuala Lumpur pekerjaan cikgu cuma dianggap biasa saja. Saya mempunyai 2 orang adik lelaki dibawah saya. Adik kedua saya nih, dia berjaya belajar sampai Oversea. Memang sangat-sangat membanggakan ibubapa saya. Ofcoz laa perkara pertama ibubapa saya buat adalah bagi tau satu kampong !. Memang orang kampong begitu, suka sharing. Yee tak. Benda baik tak pe. Ok lepas saja adik saya graduate, dia balik ke Malaysia. Dia bekerja di kilang. Ok stop dulu cerita pasal adik kedua saya. Sambung cerita tentang adik ketiga saya pulak. Dia nih belajar sampai SPM je. Tapi dia juga tetap menjadi kebanggaan ibubapa saya, sebab apa? Sebab dia berjaya menghabiskan SPM dengan lulusnya dan ditawarkan bekerja di BANK. Setiap kali raya, atau setiap kali balik kampong. Adik saya yang kedua nih, susah sangat nak balik, sebab ibubapa saya suka membebel suruh tukar pekerjaan dia. Daripada kerja kat kilang, pergi kerja dekat bank macam adik yang ketiga. Satu kampong ibubapa saya hebohkan pasal anak dia yang belajar kat oversea,balik-balik Malaysia kerja kat kilang! Memang malu lah adik kedua saya nih nak balik kampong. Sebenarnya, adik kedua saya nih, bekerja di kilang sebagai Engineer, dan adik saya yang kedua bekerja di BANK sebagai despact( yang hantar2 surat tu). Tapi disebabkan tempat dia bekerja adalah BANK. Ibubapa saya bangga gila! Padahal pangkat dan gaji adik kedua saya lagi tinggi 3xganda daripada adik ketiga saya,malangnya tempat kerja dia di KILANG. Ibubapa saya tak paham. Biasalah orang kampong. Penat adik kedua saya nih pikir macam mana nak tukar kerja ke BANK, sebab lulusan ijazah dia sebagai engineer. Dekat BANK mana ada jawatan engineer. Terpaksa lah dia telan je bebelan ibubapa saya. Walaubagaimana tinggi pun anda belajar jangan lupa ibubapa dan sayangi mereka seperti mereka menyayanggi anda,walaupun mereka berbeza pendapat dengan kita. Tanpa mereka siapalah kita yang sekarang nih”
mom dad ! I YOU!!!