Assalammualaikum. need more readers and feedback than followers. big hugs :'> Let's Follow my world | back to Dashboard
MNI's WWW

 Sweet Readers


"Where we love is home, home that our feet may leave, but not our hearts." Love has features which pierce all hearts, he wears a bandage which conceals the faults of those beloved. He has wings, he comes quickly and flies away the same.

There is no pain equal to that which two lovers can inflict on one another. This should be made clear to all who contemplate such a union. The avoidance of this pain is the beginning of wisdom, for it is strong enough to contaminate the rest of our lives.

Fruit basket

Mort Itachi <3

LEE MIN HOO -BOF- <3

LEE MIN HOO <3
Credit



Template : Qistina Re
others : una & Athirah
Best view : Google Chrome



ringkasan buku ni
Tuesday, March 8, 2011 | 2:50 PM | 0 comments
dapat satu assgmnt ni,lecturer suruh buat ringkasan mana2 buku islamic! jadi terjumpa la buku nih, tajuk dia "mengapa Rasulullah tak pernah sakit" haaa tgk tajuk pun dah tahu best. tapi kene tunggu dapat assignment baru nak baca la.hihikkss.. meh cik bagi skit ringkasan haa.. kalau rajin baca la. harus.. tak ada dosa tak ada pahala. tapi rugi la tak baca.buku tu tebal. cik kasi ringkas ni haaa..tok sah jenuh2 nak baca kat buku dia lagi..tepuk dada tanya la iman ye adik2..uhukk :p

cerita pasal kelebihan solat.solat nih bukan sekadar menunaikan kewajipan tau.. subhanaallah kebesaran Allah tuh besar. kita tak tahu solat tuh macam senaman.




• Semasa berdiri, berdiri tegak dan lurus menjadikan titik tumpuan beban tubuh tertumpu pada kedua-dua telapak kaki secara seimbang. Secara ortopedik, rutin ini melatih kekuatan tulang pada kaki dan ekstremiti bawah menerima serta menampung beban tubuh secara rutin.
• Takbir, mengangkat tangan ketika takbiratul ihram memudahkan nafas dihirup. Waktu itu, paru-paru mengembang dan otot diafragma mendatar. Mendakap tangan ke dada memberikan kesan yang sebaliknya dimana paru-paru mengempis dan mengeluarkan nafas.
• Rukuk, posisi rukuk, terutama ketika terjadi peralihan menuju iktidal, member tekanan pada pundi kencing oleh tulang belakang dan tulang kemaluan. Ini melancarkan proses membuang air kecil dan mencegah gangguan postat.
• Sujud, sujud yang wajib sebanyak 34 kali sehari menjamin aliran darah ke arah otak, khususnya darah di saluran vena. Ini menyebabkan pengembalian darah menuju jantung lebih mudah.
• Duduk Iftirasy, menjaga kesihatan kesihatan sendi dengan mengaktifkan kelenjar peluh yang dilipat pada bahagian paha. Bertemunya lipatan paha dan betis meningkatkan pengeluaran peluh. Ini mampu mencegah pengapuran dengan mengeluarkan mineral dan garam-garam yang mungkin ada pada lipatan paha.
• Transisi, pergerakan daripada satu kedudukan ke kedudukan lain yang berlaku sekurang-kurangnya 85 kali sehari mempengaruhi organ-organ pencernaan, system kencing, jantung, dan saluran darah.
• Salam, gerakan salam iaitu memutar kepala ke kanan dan ke kiri berguna bagi meregangkan otot-otot kepala dan leher. Ini menjadi senaman ringan dalam memelihara keanjalan kulit wajah.

kan.. dah baca tak?. haa tapi kan kalau kita solat 2minit je?? haa cecite cecite.
tula..
selain itu...kan,nih tajuk yg best la
Selain itu juga, saya tertarik dengan tajuk bahaya daging khinzir.
Sebenarnya ramai yang tidak tahu kenapa khinzir diharamkan untuk dipegang, apatah lagi untuk dimakan. Hikmahnya adalah seperti, tiada haiwan yang mampu menandingi khinzir dalam soal kerakusan dalam memakan apa saja yang disaji termasuk kotorannya sendiri.
Begitulah kotornya kehidupan haiwan ini. Begitu juga dengan tingkat kemalasan haiwan ini, tiada haiwan yang lebih malas. Manakala amalan seks bebas dalam kalangan haiwan khinzir ini pula adalah yang paling ekstrem dan liberal berbanding dunia haiwan lain. Subhanallah.
Dalam sudut biologi, mempunyai kolestrol yang tinggi. Bahkan khinzir adalah satu-satunya haiwan mamalia yang mampu menghidap penyakit jantung.

okeyh..tu jela. tapi banyak lagi.tu sume sunnah nabi. jadi nak tahu lebih lagi. pergi la beli sendiri..nak pinjam saya pun boleh.. :) sekian.

Labels: