Assalammualaikum. need more readers and feedback than followers. big hugs :'> Let's Follow my world | back to Dashboard
MNI's WWW

 Sweet Readers


"Where we love is home, home that our feet may leave, but not our hearts." Love has features which pierce all hearts, he wears a bandage which conceals the faults of those beloved. He has wings, he comes quickly and flies away the same.

There is no pain equal to that which two lovers can inflict on one another. This should be made clear to all who contemplate such a union. The avoidance of this pain is the beginning of wisdom, for it is strong enough to contaminate the rest of our lives.

Fruit basket

Mort Itachi <3

LEE MIN HOO -BOF- <3

LEE MIN HOO <3
Credit



Template : Qistina Re
others : una & Athirah
Best view : Google Chrome



1
Thursday, November 25, 2010 | 5:45 PM | 0 comments
26nov2010--
assalammuaalaikum..
aku hanyalah seorang insan yang tak lari dari masaalah. meskipun aku mempunyai kawan, tapi macam takde je.aku selalu mengharapkan sesuatu yang boleh membantu aku. tapi aku sekadar menunggu bulan jatuh ke bumi. hidupku masih jauh,tapi aku tak tahu bila ajalku. aku akui aku percaya pada Qada' dan Qadar,namun hakikatnya sukar bagi seorang manusia menerima sesuatu yang tak dijangka sehingga menninggalkan pengalaman pahit dalam hidupnya. tapi apakan daya nasi dah jadi bubur. dari luaran aku kelihatan seperti sudah melupai kejadian itu, hakikatnya aku masih memendam dan terbayang akan peristiwa itu. takpalah, aku terimanya sebagai pedoman dan pengajaran serta peringatan daripada aku mengulanggi kesilapan. bila aku nak buat jahat je, aku takut!! kerana Allah. sekarang pun aku masih tak boleh nak kongsi dengan sesiapa atau bercerita. aku tak reti.kat blog nih pun apa yang aku tulis hanyalah cerita kosong dan bukan cerita sebenar..mustahil untuk dihebahkan. takpalah yang penting sikit beban dapat terlerai meskipun masih terasa kesakitannya.dan semua yang berlaku adalah berpunca daripada kepercayaan aku terhadap seorang KAWAN.. dan aku memaafkan mereka. peristiwa yang aku alami bukan kesakitan biasa bagi seorang remaja seumur aku. sebab tu ia meninggalkan kesan yang dalam sampai tak terungkap. KAWAN diibaratkan tiang rumah.kalau tiada roboh lah semua rumah. tapi jangan kita lupa tiang itu juga lah yang membuat kita penat.kerana susah untuk mendirikan nya. kisah aku terhad untuk diluahkan disini kerana,ini public sesiapa pun akan baca.jadi biarlah ia menjadi teka teki. KAWAN, harapan ku agar kau tahu aku menyanggimu dan mempercayaimu,kerana aku tahu kau merasakan keperitan yang sama. huh. dimasa akan datang ia akan menjadi kenangan yang sangat HITAM. huh. aku tak percaya pada badi.? bukahkah syirik? jangan mira..jangan.. aku pernah terpikir dengan soalan "mengapa".. -mengapa begini?..mengapa begitu?.. dijawab mungkin sebab badi tu'. arrggghhh.. Allah ada disisi.jangan jadikan itu sebagai alasan untuk menolak takdir mira'.. huh. sudah habis air mata apabila difikirkan. cukupla. aku perlukan ketenangan. YAASIN.. walkuranilhakim.. kedengaran,kesayuan..hmmm.. (eh2 dah jadi cerpan lak)!!!! haha.

okay lah..aku cuba buat azam baru tahun depan, mungkin ada yang lebih baik. tapi 6septmbr10..haissshh.aku benci tarikh itu..kadang2 aku terpikir semasa di dlm TIRAI",kenapalah aku tak mati je?.. bodohlah kau mira!!! masa tuh baru aku sedar keluarga itulah sebenarnya TIANG yang menegakkan aku apabila jatuh. begitu besar kekuasaan Tuhan. bebagai cara diuji bagi menyedarkan kita. KALAU lah.. aku tak pegi situ.. KALAU lah aku dengar cakap abah.. KALAU lah Tuhan tak mengizinkan ia terjadi.. KALAU lah.. hmmm.fuhhh.. dahlah. tulis pun tak gune. bukan nye sapa paham kan kan. haha. hari ini, sekali lagi aku merepek.pape lah..

~mira forecast today- hope in future, i found a true friend-- A friend who helps out when i in trouble.It doesn't matter what they are. They have to be my real friends. He or she has to be good and reliable. It doesn't matter how he or she looks like. He or she has to be responsible and helpful. I think these people are one of the best people in the world. If she or he is attractive and sensitive it will be wonderful! Just like me! But we have to be good with our friends who haven't got character like this. Every man has features which he doesn't like. We shouldn't forget that we are people, too. I'm sure that if we are good with people we will have more and better friends..
..